Samenwonend met Frederique, "vader" van een lijpe (asiel)hond en twee gerbils. Zijn bedrijf levert vanuit de Stormpolder wereldwijd professionele cosmetica voor theater, film en televisie. Arjan heeft achtereenvolgens in Langeland, Kortland en Lansingh-Zuid gewoond. Verplaatst zich bijna altijd op de fiets en daarbij (terug)zwaaiend naar talloze Krimpenaren. Actief sporter.

Je kent hem misschien ook als organisator van de Avondwandelvierdaagse. Daarnaast is hij actief (geweest) als onder meer organisator van jeugdactiviteiten, deelnemer aan de werkgroep Keurmerk Veilig Ondernemen, voorzitter van meerdere VvE's en voorzitter van de werkgroep Fairtrade Gemeente Krimpen aan den IJssel.

Hij heeft zelf in de beginjaren van zijn bedrijf ervaren hoe het is om met minder dan geen geld rond te komen. Dat heeft hem gevormd en extra gemotiveerd om voor mensen met minder kansen op te komen. Zoals hij zegt: "De standaard is helaas toch nog vaak de gezonde, witte, goedverdienende, niet te religieuze heteroman. Iedereen die dat niet is, staat toch te vaak op achterstand."

Projecten die hij in Krimpen wil realiseren zijn hoogbouw met micro-appartementen waardoor in één klap eens echt veel 1- en 2-persoons huishoudens aan een compacte woning te helpen zijn. En natuurlijk een duurzame oplossing voor het EMK-gifterrein.

“ Arjan is eerlijk en niet bang om zijn mening te geven. Gaat voor de winst en baseert zich op feiten. Vasthoudend. ”
Kandidatencommissie GroenLinks

Samen met Wouter van Blanken vormt Arjan al geruime tijd een dynamisch duo en gaat met hem de verkiezingen in als duo-lijsttrekker. Zij kenden elkaar al als vrijwilligers in Krimpen. De politiek bracht hen samen toen zij zich hard maakten tegen de discriminatie van de mensen die de voormalige Big Bear wilden kopen. Die dreigden het slachtoffer te worden van politieke spelletjes. Dankzij dit duo kon de verkoop toch alsnog snel doorgaan.

Het afgelopen jaar hebben zij samen met GroenLinksers in Provinciale Staten en de Tweede Kamer heel veel werk gemaakt van de problemen rond de sanering van het EMK-gifterrein en daarbij diverse misstanden blootgelegd.