GroenLinks dient gewijzigde kandidatenlijst in

GroenLinks heeft gisteren op het centraal stembureau een gewijzigde kandidatenlijst ingeleverd. De wijziging betreft het lijsttrekkersschap van Arie van den Bor. Als gevolg van de recente gebeurtenissen in Haïti, waarbij de dochter van Arie en Ingrid van den Bor en haar gezin om het leven zijn gekomen, heeft Arie verzocht om op de tweede plek van de lijst gezet te worden. De voormalige nummer twee, At Zweers, is bereid gevonden het lijsttrekkerschap over te nemen. Wij begrijpen en respecteren de beslissing van Arie en wensen hem, zijn vrouw en alle familie en vrienden heel veel sterkte met het verwerken van dit onbegrijpelijke verlies.

Het bestuur en de kandidatencommissie hebben alle vertrouwen in At Zweers, die zich de afgelopen maanden als campagneleider al hard heeft ingezet voor de verkiezingen.

Kandidatenlijst Groenlinks Krimpen aan den IJssel

De officieel ingediende kandidatenlijst luidt daarmee als volgt:

1. At Zweers

2. Arie van den Bor

3. Gerda van Beek-Bos

4. Roel van Dale

5. Addy Nieuwenhuijzen

6. Jan-Paul van Gemeren

7. Vishal Ramkisoensing

8. Marie-Louise de Groot

9. Laura Tilly

10. Maarten van Beek

Lijstverbinding

Daarnaast heeft fractievoorzitter Maarten van Beek samen met wethouder Jaap Blankenberg van de PvdA een lijstverbinding getekend tussen de kandidatenlijsten van GroenLinks en de PvdA. Een lijstverbinding is een akkoord tussen twee partijen waarbij ze met afzonderlijke lijsten deelnemen aan de verkiezingen maar meer kans maken op de toedeling van restzetels.