Mensen

At Zweers

Als oud- raadslid en -lijstrekker voor GroenLinks Krimpen kun je At een ervaren rot in het vak noemen. Ook zijn ervaring van ruim 26 jaar bij de gemeente Rotterdam is hierbij niet te onderschatten. Daar was hij onder andere verantwoordelijk voor de verduurzaming van het afvalbeleid. Logisch want hij volgde hierin een master in Duurzaamheid Management.

At zit in de culturele haarvaten van onze Krimpense gemeenschap. Hij is betrokken bij onder andere Krimpen Presents, het Krimpen Festival, voorzitter van de stichting Cultuur Werkplaats en kan zelf ook een stukje muziek maken op gitaar.
At: "We kunnen trots op onze inbreng in het verleden van GroenLinks zijn, want met onder andere het Fietsrouteplan, plaatsing Blipvert, Stadslandbouw en de aandacht voor het afvalinzamelbeleid, hebben we een behoorlijke "groene footprint" achtergelaten. Tijd om nu weer door te pakken en mee te doen in de raad, want we kunnen als GroenLinks absoluut een verschil maken"!

Bij At kan je er van op aan dat hij de Krimpense politiek zeer kritisch volgt. Zijn geheugen laat hem hierbij zelden in de steek, waarbij hij  iedereen aan zijn of haar afspraak zal houden als dat nodig is.

Wouter van Blanken

Lijsttrekker met een links hart, een rechtvaardigheidsgevoel even groot, als de passie voor muziek. Pas 25 jaar oud, dus nog jong, onbezonnen, maar wel betrokken. Afgestudeerd als docent geschiedenis en staatskunde aan de hogeschool Rotterdam. Drinkt meer koffie dan goed voor hem is en geeft in het dagelijks leven les, als docent burgerschap op de verpleegkundige opleiding van ROC Zadkine in Rotterdam.

"Ondanks mijn jonge leeftijd ben ik zeer betrokken bij de Krimpense samenleving. Door vrijwilligerswerk bij kinderboerderij klein boveneind, stichting krimpen presents en onze wijlen Big Bear. Ook ben ik zeer actief lid van muziekvereniging Concordia. Van deze eigenzinnige combinatie mag krimpen aan den IJssel nu de vruchten plukken. Want het is makkelijk om vanaf de zijlijn kritiek te leveren op wat er allemaal niet goed gaat in Krimpen, maar ik vind het tijd om er zelf eens iets aan te gaan doen. Zodat er in plaats van óver jongeren eens mét jongeren wordt gesproken."

"Mijn belangrijkste drijfveer is het leefbaar houden van onze prachtige gemeente door een gunstig vestigingsklimaat te scheppen voor iedereen. Laten we krimpen sociaal en groen maken. En de gemiddelde leeftijd van de raad omlaag brengen." ;)

Heb je vragen en of opmerking? Heb jij een goed idee om krimpen beter te maken? Of wil je gewoon eens lekker zeiken over wat er niet goed gaat? Stuur een berichtje op facebook of een mailtje naar woutervanblanken@gmail.com.