Hoewel nog jong, zet Wouter zich al heel lang in voor de Krimpense samenleving. Door vrijwilligerswerk bij kinderboerderij Klein Boveneind, Stichting Krimpen Presents en het voormalige jongerencentrum Big Bear. Ook is hij nog steeds actief bij muziekvereniging Concordia als drummer en slagwerker.

Wouter tref je ook aan bij woon- en klimaatprotesten. Nu dus nog vooral op straat, maar straks hopelijk in de raad. Daar zal hij als twintiger een verfrissend geluid laten horen. Hij praat namelijk niet alleen óver jongeren, maar ook mét jongeren.

Ooit bij GroenLinks gekomen door de beruchte "minder Marokkanen"-uitspraken van Geert Wilders. Boos als hij was over het feit dat een groep mensen zo weggezet werd. Tegen die onrechtvaardigheid wilde hij in actie komen.

Samen met GroenLinks wil Wouter strijden voor erkenning van de klimaatcrisis en die lokaal en regionaal zo goed mogelijk te lijf gaan.

Wouter wil in elk geval een nieuwe plek voor jongeren realiseren en zal zich blijven inzetten voor een tolerantere samenleving.

“ Wouter is duidelijk en diplomatiek. Weet standpunten op een goede manier te verwoorden. Gaat uit van verbinding en is in staat om op inhoud te botsen met behoud van relatie. ”
Kandidatencommissie GroenLinks

Samen met Arjan de Bruin vormt Wouter al geruime tijd een dynamisch duo en gaat met hem de verkiezingen in als duo-lijsttrekker. Zij kenden elkaar al als vrijwilligers in Krimpen. De politiek bracht hen samen toen zij zich hard maakten tegen de discriminatie van de mensen die de voormalige Big Bear wilden kopen. Die dreigden het slachtoffer te worden van politieke spelletjes. Dankzij dit duo kon de verkoop toch alsnog snel doorgaan.

Het afgelopen jaar hebben zij samen met GroenLinksers in Provinciale Staten en de Tweede Kamer heel veel werk gemaakt van de problemen rond de sanering van het EMK-gifterrein en daarbij diverse misstanden blootgelegd.